Kedai Buku Online

Sabtu, 10 Julai 2010

Jadilah Pengedar Buku Agama Islam dengan Modal Yang Kecil

Dengan terbentuknya Stormreaders Network oleh Telaga Biru maka terbukalah peluang yang amat besar kepada mereka yang berminat dan memendam cita-cita untuk menjalani perniagaan kedai buku atau menjadi Pengedar Buku Agama Islam.

Bayangkan:

(1) Anda boleh memulakan perniagaan ini dengan amat cepat sekali. Proses pendaftaran, selalunya cuma dalam masa 24jam (kadang-kandang dalam satu hari sahaja). Setelah itu anda akan terus memiliki sebuah kedai buku (e-store) seperti http://www.stormreaders.net/Zubadi

(2) Anda tidak perlu bermodal besar untuk memulakan perniagaan ini kerana anda tidak perlu menyimpan stok buku. Di dalam semua perniagaan inilah salah satu faktor yang akan menyebabkan modal anda tersangkut. Seperti semua kedai-kedai dan gedung-gedung buku konvensional, anda perlu menyimpan stok buku-buku yang banyak. Bayangkan tajuk-tajuk buku yang baru kerap diterbitkan, oleh kerana kekurangan modal, anda mungkin tidak dapat mengambil tajuk-tajuk baru. Anda mungkin terpaksa pula membuat jualan murah untuk melariskan stok-stok lama dan tajuk-tajuk yang kurang mendapat sambutan.


(3) Anda tidak perlu mengajikan pekerja, membayar elaun, KWSP, SOCSO, sewa kedai, bil utiliti, lesen perniagaan dan sebagainya kerana kedai buku anda berada secara virtual di internet.


(4) Kedai buku anda dibuka 24 jam sehari, 7 hari seminggu termasuk hari cuti umum!

(5) Tiada risiko kecurian, malapetaka, masalah pekerja sakit, pekerja tidak hadir, dsb seperti yang dialami oleh kedai buku konvensional.

(6) Kedai buku anda selalu mempunyai tajuk-tajuk yang terbaru oleh penulis-penulis tersohor dan merangkumi segala topik-topik yang diminati ramai.

(7) Penghantaran buku-buku yang dipesan oleh pelanggan anda dilakukan oleh Stormreaders. Anda tidak perlu melakukannya. Bayangkan kos yang anda harus tanggung sekiranya anda perlu mempunyai bahagian delivery anda sendiri – pekerja, kenderaan, stor buku, dll.

(8) Anda tidak perlu bergolok-gadai, membuat pinjam bank, loan MARA, dsb untuk tujuan memulakan perniagaan Pengedaran Buku Agama Islam.

(9) Anda boleh pergi bercuti, ambil cuti sakit, mengerjakan umrah, haji, bekerja dari rumah, dsb dan kedai buku anda sentiasa terbuka untuk menerima kunjungan pelanggan dan window shoppers.

Jadi, kenapa harus tunggu dan teragak-agak untuk memulakan perniagaan anda sendiri?

3 ulasan:

  1. salam ziarah.. info yg mnrik.. cmne nk join? hanya dgn gunakan blog sdn utk promo ke? (feedyoursoul84.blogspot)

    BalasPadam
  2. mcm menarik je. tp x bg tau pon mcm mana nak buat???

    BalasPadam
  3. Salam Bro,

    Agak-agak business (walaupun cara Islam) tetapi macam posting di atas ni diciplak 100% daripada blog saya (sebab saya tahu ini hasil tulisan saya)..jadi bro rasa bisness bro dapat berkat tak?

    BalasPadam